تولید ایسیو در ایران به صورت محدود توسط چند شرکت برای استفاده در خودروهای داخلی راه اندازی شد و در ادامه، تعداد تولید کنندگان و مدل های آنها به مرور زمان افزایش یافت. شرکت غرب استیل که ایسیو خود را با نام اختصاری MAW به بازار عرضه می کند، در خودروهای مختلف مجهز به موتور های TU3 و TU5 ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطلب به معرفی ایسیو مورد نظر می پردازیم و دامپ های استاندارد موجود از آن را به صورت رایگان در دسترس کاربران سایت آکادمی نگارخودرو قرار می دهیم.

دامپ ایسیو غرب استیل MAW

از ویژگی های مهم ایسیو غرب استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای دو کانکتور 64 پین است.
  • دارای سیستم ایموبلایزر است.
  • اطلاعات کیلومتر داخل ایسیو ثبت می شود.
  • کد سوئیچ از داخل ایسیو قابل استخراج است.
  • ایسیو غرب استیل به دو روش JTAG و OBD قابلیت های خواندن، نوشتن و دانلود را دارد.
دامپ ایسیو غرب استیل MAW

ایسیو غرب استیل MAW در سال های اخیر روی خودرو های مجهز به موتور 1400 سی سی TU3 و 1600 سی سی TU5 مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه لیست کاملی از اتومبیل ها، مدل ها و سال ساخت آنها را به اشتراک می گذاریم:

  • پژو 206 مدل سال های 1395 تا 1400 با موتور TU5 بنزین سوز
  • پژو 206 مدل سال های 1397 تا 1400 با موتور TU3 بنزین سوز
  • پژو پارس مدل سال های 1399 تا 1400 با موتور TU5 بنزین سوز
دامپ ایسیو غرب استیل MAW

با توجه به کانکتور 64 پایه دوبل باید از دسته سیم اختصاصی به منظور اتصال ایسیو غرب استیل MAW به خودرو و تستر ایسیو استفاده کنید. به دلیل استقبال قابل توجه ایرانی ها از خودروی پژو 206 در نسخه های مختلف دارای موتور TU3 و TU5، ایسیو MAW در تعداد زیادی از اتومبیل های داخلی به کار رفته که شامل پژو 206 و پژو پارس می شود.

مطالعه  مستندات فنی ساینا و ساینا اس
دامپ ایسیو غرب استیل MAW

ایسیو غرب استیل دارای دو نوع برد کوتاه و بلند بوده که نمونه کوتاه با کالیبراسیون EM1001 و نمونه بلند با کالیبراسیون EM1002 در اتومبیل های ایران خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. همانند بسیاری از ایسیو های ایرانی، مشکل آب بندی و درز بندی در MAW نیز وجود دارد و باید از شست و شوی موتور یا در معرض مایعات قرار گرفتن جلوگیری کنید.

نکته خاص دیگری که در خصوص ایسیوهای MAW وجود دارد، اختصاصی بودن برخی قطعات سوخت رسانی و جرقه زنی است. به عنوان مثال در خودرو های مجهز به ECU غرب استیل، باید از کوئل اختصاصی ساخت این شرکت استفاده کنید. در صورت به کارگیری کوئل های کروز یا برند های دیگر موجود در بازار، با مشکلات متعددی در کارکرد خودرو مواجه خواهید شد.

دامپ ایسیو غرب استیل MAW

ایسیو ساخت کمپانی غرب استیل از استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز پشتیبانی می کند که یکی از الزامات دریافت تائیدیه استاندارد 85 گانه است. خودروهای ساخت نیمه دوم 1402 باید از استاندارد 85 گانه پشتیبانی کنند تا مشمول شماره گیری شوند.