گیربکس AL4 اتوماتیک به عنوان یکی از رایج ترین جعبه دنده های چهار سرعته جهان برای استفاده در خودرو های اقتصادی شناخته می شود و در خودرو های وارد شده به بازار داخلی نیز مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. این جعبه دنده پر طرفدار توسط شرکت Aisin AW تولید می شود که به خوبی برای دوست داران حوزه خودرو شناخته شده است.

دامپ ایسیو گیربکس AL4 اتوماتیک

کمپانی Aisin AW یکی از شرکت های زیر مجموعه تویوتا است که سهام عمده آیسین را تحت مالکیت خود دارد. در حال حاضر 24.8 درصد از سهام کمپانی آیسین در اختیار تویوتا موتور (Toyota Motor Corporation) و 7.68 درصد سهام کمپانی در اختیار صنایع تویوتا (Toyota Industries) و 4.87 درصد در اختیار بانک Master Trust ژاپن قرار دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال 2022، کمپانی Aisin تعداد 117177 نفر پرسنل فعال دارد. سرمایه کل کمپانی آیسین هم اکنون برابر با 13,286,737,272 دلار آمریکاست که رقم شگفت انگیزی به شمار می رود.

دامپ ایسیو گیربکس AL4 اتوماتیک

مجموعه آیسین در سال 1969 میلادی با ترکیب شرکت BrogWerner شکل گرفت و این همکاری تا سال 1987 میلادی ادامه یافت. در این سال، کمپانی آیسین فعالیت خود را به صورت یک مجموعه مستقل در پیش گرفت و در سال 2021 با کمپانی مادر خود، یعنی Aisin Seiki ادغام شد. کمپانی آیسین که درایران به دلیل تولید گیربکس AL4 اتوماتیک شناخته می شود، تاکنون وظیفه توسعه گیربکس اتوماتیک تویوتا پریوس، اولین سیستم ردیاب ماهواره ای و جعبه دنده متغیر پیوسته الکتریکی دو محوره را بر عهده داشته است.

دامپ ایسیو گیربکس AL4 اتوماتیک

یکی از مهم ترین اقدامات مجموعه آیسین، توسعه گیربکس eCVT به منظور کاهش ابعاد و کاهش وزن بوده که عملکرد کلی آن را هم ارتقا داده است. گیربکس AL4 اتوماتیک تا کنون در خودرو های فرانسوی متعددی از جمله رنو مگان، رنو داستر، رنو لوگان، رنو لاگونا، رنو سفران، پژو 308، پژو 206 و پژو پارس مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالعه  مستندات فنی سایپا شاهین

کنترل کننده الکتریکی گیربکس 4 سرعته اتوماتیک آیسین توسط شرکت زیمنس تولید شده که تصویر و توضیحات آن را در تصویر بالا می توانید مشاهده کنید. در ادامه می توانید دامپ های ECM گیربکس آیسین بر اساس مدل های مختلف را دانلود کنید.