خودروی سایپا ساینا به عنوان نسخه فیس لیفت شده از تیبا صندوق دار به بازار عرضه شده بود و با توجه به تغییرات گسترده در نمای خارجی و داخلی با استقبال قابل قبولی مواجه شد. هر چند موتور هر دو اتومبیل از نوع M15 بوده و حداکثر توان 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر را ارائه می دهد و تفاوتی در پیشرانه وجود ندارد. از تفاوت های مهم Saina می توان به اضافه شدن نسخه گیربکس اتوماتیک CVT و فرمان برقی در مقایسه با تیبا اشاره کرد.

مشخصات فنی ساینا

استاندارد آلایندگی در خودروی فیس لیفت شده شرکت سایپا از نوع یورو 4 بوده و در نسخه اتوماتیک CVT قابلیت ارتقا به یورو 5 را دارد. با توجه به استفاده مشترک کوییک و ساینا از یک موتور، در نسخه های تولید شده در سال های 1401 شاهد حضور استاندارد آلایندگی یورو 5 بودیم که بدون اعمال تغییرات در موتور و فقط به واسطه اعمال محدودیت های نرم افزاری روی ایسیو ثبت شده است. سیستم تعلیق جلو در این خودرو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع Torsion Beam است.

خودروی ساینا

شرکت خودرو سازی سایپا برای معرفی ساینا در وب سایت خود، توضیحات زیر را ارائه داده است:

مدیریت پلتفرم یكی از ویژگی های خودروسازان بزرگ دنیاست . این محصول حاصل مدیریت پلتفرم گروه خودروسازی سایپا می باشد. خانواده های ایرانی می توانند تمام انتظارات خود را از یك خودروی خانوادگی در این محصول مجسم نمایند. ویژگی هایی هچون ارگونومی مناسب ، دسترسی آسان به تجهیزات داخلی ، طراحی مطلوب نمای بیرونی و همچنین سیستم تعلیقی كه از استاندارد های روز دنیا پیروی می نماید را می توان در این خودرو دید.

این خودرو دارای موتور ۱.۵ لیتری منطبق با استاندارد یورو ۴ اروپا و نیز قابل ارتقا به یورو ۵ می باشد و در دو نوع گیربكس دستی و اتوماتیک تولید می‌گردد. ترمز ABS از ویژگی های دیگر این محصول می باشد. تمامی این ویژگی های عنوان شده می تواند لذت صفر تا صد رانندگی را برای سرنشینان این محصول به ارمغان آورد.

اين خودرو دارای موتور ۱.۵ ليتری منطبق با استاندارد يورو ۴ اروپا و نيز قابل ارتقا به يورو ۵ می باشد و در دو نوع گيربكس دستی و اتوماتيک توليد می گردد. ترمز ABS از ويژگی های ديگر اين محصول می باشد. تمامی اين ويژگی های عنوان شده می تواند لذت صفر تا صد رانندگی را برای سرنشينان اين محصول به ارمغان آورد.

مشخصات فنی ساینا

خودروی ساینا در حال حاضر تحت عنوان SAINA S به بازار عرضه می شود که دارای سیستم برق مالتی پلکس است. از سوی دیگر امکانات بیشتری از جمله مالتی مدیا، دریچه گاز برقی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته توسط این محصول ارائه می شود. شرکت سایپا در خصوص مدل SAINA S توضیحات زیر را ارائه کرده است:

ساینا.اس سدان اقتصادی با ظاهر زیبا و امكانات به‌روز گروه خودروسازی سایپا پس از تولید و عرضه سدان اقتصادی SAINA كه با استقبال بخش بزرگی از بازار خودرو كشور مواجه شد؛ این‌ بار با تكیه بر نظرسنجی‌ های عمومی از مشتریان و علاقه‌ مندان حوزه طراحی استایل خودرو، اقدام به تغییر نمای ظاهری خودرو SAINA و تجهیز آن به امكانات و آپشن‌های روز مورد نیاز در بازار كرد تا محصولی متفاوت و منطبق با خواست و سلیقه مخاطبان خود تولید و عرضه كند.
خودروهای SAINA S  با برخورداری از امكانات و تجهیزات متفاوت و ظاهر زیبا و به‌روز، علاوه بر موفقیت در همه آزمون‌های استانداردی در كشور، به‌عنوان محصولاتی در رده قیمتی اقتصادی می‌توانند رضایت مشتریان را فراهم كنند.
همپا با تولد سایپای نوین و ورود این خودروساز به عرضه محصولات متفاوت از گذشته، این خودروساز، محصول ساینا.اس را عرضه می‌كند.

مطالعه  مستندات فنی چانگان UNI-K