سوزوکی ویتارا به عنوان خودروی محبوب برند ژاپنی در ایران، یکی از با سابقه ترین ها نیز به شمار می رود. تا کنون هیچ محصولی از کمپانی SUZUKI با تیراژ بالا در بازار ایران عرضه نشده بود، هر چند از این برند مطرح، فقط دو خودروی ویتارا و کیزاشی به بازار داخلی راه یافته اند. با از سر گیری واردات خودروهای خارجی، سوزوکی بالنو به عنوان یکی از جدیدترین محصولات شرکت ژاپنی وارد بازار خواهد شد.

مستندات فنی سوزوکی ویتارا

اولین نمونه از سوزوکی ویتارا که به بازار ایران راه یافت، نسخه سال 2009 بود که از موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر بهره می برد. موتور تنفس طبیعی سوزوکی قادر به ارائه حداکثر قدرت 140 اسب بخار و حداکثر گشتاور 183 نیوتن متر بود. قدرت و گشتاور این موتور برای به حرکت درآوردن بدنه 1520 کیلوگرمی Vitara مناسب نبود و عملکرد حرکتی آن به هیچ وجه مورد پسند واقع نشده بود. عمده موفقیت نسخه اولیه ویتارا در ایران، خالی بودن بازار از یک کراس اوور با طراحی مناسب و خدمات پس از فروش گسترده بود و ویتارا به همین دلیل به فروش بالایی دست یافت. شتاب صفر تا 100 ویتارای 2 لیتری در نسخه اتوماتیک برابر با 13.6 ثانیه اعلام شده و به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت دست می یابد.

مستندات فنی سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا 2 لیتری از سال 1385 و به مدت 4 سال روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت و پس از آن نسخه 2.4 لیتری به عنوان نسخه گرند ویتارا به بازار راه یافت. با بهبود عملکرد موتور به واسطه افزایش 400 سی سی حجم موتور، استقبال از این محصول بار دیگر افزایش یافت و توجه ماشین بازها به سمت کراس اوور ژاپنی جلب شد. حداکثر قدرت نسخه 2.4 لیتری برابر با 169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 227 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه است که برای به حرکت درآوردن بدنه 1552 کیلوگرمی آن مناسب به نظر می رسد. شتاب صفر تا 100 با بهره گیری از گیربکس اتوماتیک برابر با 11.7 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز به 185 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

مطالعه  مستندات فنی رنو کپچر
مستندات فنی سوزوکی ویتارا