بازار کار تعمیرکار برق خودرو و سیستم انژکتور خودرو با توجه به افزایش بسیار زیاد تولید و مونتاژ انواع خودرو ایرانی و خارجی و استقبال مردم ایران برای خرید خودرو شخصی که بر اساس آمار رسمی و طبق گفته مکانیکی‌ها و تعمیرکاران خودرو، اتومبیل‌ها حتی در ۱۰ سال گذشته بسیار تغییر کرده و درصد تعداد خانواده هائی که در سال 1400 صاحب خودرو بوده اند نسبت به 20 سال قبل بیش از 4 الی 5 برابر شده و طی 20 سال آینده تعداد خودرو ها در ایران 4 برابر خواهد شد و به 80 میلیون خودرو خواهد رسید.

بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که عمر مفید خودروها بر اساس استاندارد جهانی بین 7 تا 10 سال است ولی در کشور ما خودروها به طور میانگین بین 15 تا 25 سال مورد استفاده قرار می گیرند که در نتیجه سرانه تعمیرات برق و انژکتور در کشور ما در مقایسه با متوسط جهانی بیشتر است و از مشاهدات میدانی نیز می توان به این نتیجه رسید بازار این شغل به این زودی اشباع نخواهد شد.

تقریبا تمامی خودروهای امروزی مجهز به سیستم برق و انژکتور می باشند. در نتیجه برای تعمیرات نیاز به افرادی است که متخصص در رشته تنظیم موتور وبرق انژکتورخودرو باشند. بازار کار حرفه برق و انژکتور در کشور به دلیل پیشرفت تکنولوژی ، تخصصی شدن و رفتن به سوی خودروهای انژکتوری به بازار خوبی در این زمینه ی تبدیل شده است .

مطالعه  علائم خرابی کوئل ماشین

میزان درآمد تنظیم موتور کار (برقکار خودرو) چقدر است؟

در صورتی که شما پس از پایان کلاس های آموزش برق خودرو به عنوان برق کار اتومبیل در شرکت های خودرو سازی یا تعمیرگاه های بزرگ و کوچک خودرو کار کنید، حداقل ميزان حقوق شاغلين بر اساس مصوبات شوراي عالي در چارچوب ماده 41 قانون كار که هر ساله تعيين مي گردد شروع می شود را دریافت خواهید کرد، كه در صورت رضايت كارفرما تا دو الی سه برابر پایه وزارت کار قابل افزايش خواهد بود. اما در صورتی که شما به صورت مستقل و برای خودتان کار کنید خیابانی که تعمیرگاه (مغازه) شما در آن قرار دارد و مقدار رفت و آمد ماشین در آن، بزرگی و کوچکی مغازه (محل تعمیرگاه) و مجهز بودن آن به تجهیزات مدرن و به روز، دوری و نزدیکی سایر تعمیرگاه ها و اینکه تعمیرگاه شما در بورس تعمیرگاه های خودرو قرار دارید یا خیر بر درآمد شما تاثیر خواهد گذاشت. براساس تحقیق محیطی انجام شده توسط نگارنده مبلغ در آمد تعمیرکاران برق خودرو بین 3 الی 10 برابر حداقل حقوق اداره کار و در برخی شرایط بیشتر از این مقدار نیز می باشد.

حالا چگونه یک برق و انژکتور کار ماهر و حرفه ای شویم ؟

 می بایست یکی از سه روش زیر را انتخاب نمائیم:
1- شاگردی کردن در نمایندگی های مجاز شرکتهای خودرو سازی و یا شاگردی در مغازه می باشد که این یادگیری بسیار طولانی مدت می باشد و برای کسانی که می خواهند سریع وارد بازار کار این شغل شوند مناسب نیست و این سبک یادگیری بیشتر در سالیان قبل مرسوم بود است.
2- تحصیل در هنرستانهای کاردانش و فنی و حرفه ای آموزش و پرورش در رشته برقکار خودرو ( باطری سازی ) به مدت 3 سال در دوره متوسطه دوم و یا ادامه تحصیل در دانشگاههای معتبر در رشته مهندسی برق خودرو که 4 سال طول می کشد.
3-شرکت در دوره های مراکز فنی و حرفه ای آزاد و دولتی و آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد که به صورت تخصصی در حرفه برق و انژکتور مشغول به آموزش کارآموزان می باشد ( که یکی از مراکز مجهز که به صورت تخصصی در امر آموزش برق و انژکتور مشغول به آموزش می باشد آکادمی نگار خودرو است )
مطالعه  معرفی موتور ونکل یا موتور دوّار

اگر علاقه مند به این شغل و حرفه پردرآمد هستید میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین ثبت نام در دوره های تخصصی آکادمی نگار خودرو وارد لینک زیر شوید :

   اینجا کلیک کنید


نگاریمپ : نرم افزار پیشرفته با کاربری آسان

دوره های رایگان آکادمی نگار خودرو

اینستاگرام آکادمی نگار خودرو