رنو کپچر به عنوان یکی از نمونه های موفق شرکت خودروسازی فرانسوی بر پایه پلتفرم کراس در سال 2014 به بازار عرضه شد. این محصول جمع و جور و زیبا شانس حضور در بازار ایران را پیدا کرد و با توجه به سابقه بسیار خوب کمپانی Renault فرانسه با استقبال قابل توجهی مواجه شد. هر چند اختلاف قیمت این خودرو با سایر محصولات شناخته شده رنو در بازار ایران مانند تندر 90 به نسبت زیاد بود و به یک موتور کوچک 1.2 لیتری مجهز بود، اما رانندگان ایرانی به کپچر روش خوش نشان دادند.

موتور مورد استفاده توسط رنو از نوع 4 سیلندر با حجم 1.2 لیتری بوده که به سیستم توربو شارژ مجهز شده است. در حقیقت کمپانی فرانسوی با بهره گیری از موتور کم حجم و سیستم پرخوران موتور، در زمان خود دست به نوآوری زده بود. این رویه در حال حاضر توسط شرکت های بزرگ خودرو سازی به کار می رود و مشتریان نیز به این موضوع عادت کرده اند. موتور 16 سوپاپ رنو می تواند حداکثر توان 116 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه را ارائه دهد. گیربکس 6 سرعته خودکار به صورت دو کلاچه تر، قدرت موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند.

مستندات فنی رنو کپچر

شتاب صفر تا 100 موتور 1197 سی سی توربو شارژ به صورت دقیق برابر با 10.9 ثانیه اعلام شده و رنو کپچر می تواند به حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست یابد. استفاده از موتور کوچک مجهز به توربو شارژ و وزن 1180 کیلوگرمی این خودرو به کاهش مصرف سوخت ترکیبی تا 5.9 لیتر شده که از این حیث در دسته بندی اتومبیل های کم مصرف قرار می گیرد. در بخش امکانات می توان به 4 عدد کیسه ایمنی هوا (ایربگ)، مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم ترمز كمكی در موارد اضطراری EBA، سیستم كنترل پایداری الكتریكی ESP و سیستم كمكی حركت در سربالایی HSA اشاره کرد.

مطالعه  مستندات فنی تندر 90 (L90)
مستندات فنی رنو کپچر

از سایر امکانات خودروی رنو کپچر می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سنسور اتوماتیک نور چراغ ها، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، بدنه 2 رنگ، غربیلک فرمان چرمی، تودوزی چرم، رینگ آلومینیومی 17 اینچ، سیستم استارت دکمه ای هوشمند،کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ،قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، 3 عدد پشت سری عقب قابل تنظیم، گرم کن صندلی های جلو، کنسول میانی صندلی های جلو و شیشه های کوچک عقب و شیشه عقب تیره اشاره کرد.