محصولی به نام پژو 207 که در بازار داخلی عرضه شده، در حقیقت یک فیس لیفت به نام پژو 206 پلاس در سطح جهان شناخته می شود. با این تفاوت که در ایران شاهد به کارگیری قوای محرکه مشابه با 206 هستیم و حتی نمونه مجهز به موتور 1400 سی سی TU3 نیز به تازگی توسط ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالب توجه در خصوص پژو 207 ایران خودرو، شباهت های بسیار زیاد در ستون B و C است که همان فرم درها و قوس صندوق عقب را مشاهده می کنیم.

چراغ های جلو، سپر جلو و کاپوت در 207 به طور کامل تغییر کرده و نمایی اسپرت تر مشاهده می شود. نمای ظاهری جلو می تواند حتی از چندین  متر فاصله نیز به خوبی جلب توجه کند و وجود دی لایت که به موازات خط کاپوت امتداد یافته، بر میزان جذابیت آن افزوده است. چراغ های جلو به لنز مجهز شده اند تا علاوه بر تاثیر ظاهری، نور خطی و دقیق تری را ارائه دهد. به این ترتیب گرافیک داخلی و خارجی چراغ های جلو به طور کامل تغییر کرده است.

نکته جالب توجه در خصوص چراغ های عقب پژو 207، قابلیت استفاده از آنها روی پژو 206 است که به اسم چراغ های کروز در بازار به فروش می رسند. بسیاری از افراد برای اعمال تغییر ظاهری روی خودروی 206 خود، اقدام به خریداری چراغ های کروز 207 کرده که نتیجه جذابی هم برای آنها در پی دارد.نمای داخلی کابین با تغییرات به نسبت زیادی مواجه شده و بخش های مشابهی با 206 در طراحی داخلی به چشم می خورد. فرم رودری، پنل تهویه، جانمایی و ادوات کنسول وسط تا حد بسیار زیادی بین دو اتومبیل مشترک است.

مطالعه  مستندات فنی پژو پارس
مستندات فنی پژو 207

در طراحی خودرو زیبا و اسپرت 207آی از آخرین تكنولوژی های روز استفاده شده است. 207آی به دلیل چالاكی و قابلیت های دینامیكی بالا، مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب، استفاده از موتور با قدرت بالا و مطابقت با استانداردهای روز اروپا از محبوبیت ویژه ای چه در میان جوانان و چه در میان خانواده ها در سطح جهان برخوردار شده است. پژو 207آی با ظاهری چالاك و استایلی زیبا و نمای داخلی شكیل، احساس آرامش و وقار خاصی را به سرنشینان خویش می دهد. در طراحی و تولید پژو 207آی از جدیدترین دستاوردهای فنی و مهندسی دنیا استفاده شده است. در ایران با سطح تجهیزات فول آپشن و در نوع گیربكس دستی و اتوماتیك به بازار عرضه می شود. 207آی علاوه بر ایران خودرو در كشورهایی كه شریك تجاری پژو محسوب می شوند از قبیل برز‫یل، آرژانتین، مالزی، چین نیز تولید و عرضه می شود.

پژو 207 آی با توجه به نوع جاده های كشور، نوع سوخت موجود دركشور و آب و هوای مناطق مختلف ایران، متناسب سازی شده و با این موارد كاملاً همخوانی دارد. مصرف سوخت پائین موتور TU5 در كنار قدرت موتور بالای آن از جمله مزایای 207آی است. علاوه بر این خودروی پژو 207آی اتوماتیك جدید در سال 96 توانسته است 4 ستاره كیفی دریافت و در بالاترین رده بندی كیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل قرار گیرد.

همچنین ایران خودرو پس از عرضه 207i هاچ بك پانوراما با گیربكس 4 سرعته اتوماتیك اقدام به تولید محصول خودروی 207i هاچ بك با موتور TU5P وگیربكس 6 سرعته اتوماتیك با سقف قرمز (MC) نموده است. كلمه (MC) مخفف (Multi – Color) به معنای ترکیبی از رنگ ها می باشد.

مطالعه  دامپ ایسیو SSAT ایران خودرو و سایپا
مستندات فنی پژو 207
مشخصات فنی پژو 207
مشخصات فنی پژو 207
مشخصات فنی پژو 207
مشخصات فنی پژو 207
مشخصات فنی پژو 207
مشخصات فنی پژو 207