ایسیو SSAT به عنوان یکی از محصولات پر کاربرد شرکت سازه پویش توسط هر دو شرکت خودرو سازی داخلی از جمله سایپا و ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. ایسیو های SSAT در مدل های سایپا و ایران خودرو دارا تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر هستند که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم. در انتها نیز دامپ های مربوط به این ECU را به تفکیک دو مجموعه سایپا و ایران خودرو به صورت رایگان در دسترس کاربران وب سایت آکادمی نگار خودرو قرار می دهیم.

دامپ ایسیو SSAT ایران خودرویی

دامپ ایسیو SSAT ایران خودرو و سایپا
ایسیو SSAT ایران خودرو

ایسیو SSAT نسخه به کار رفته در محصولات ایران خودرو دارای ساختار لانه زنبوری روی بدنه است و تعداد 81 کانکتور دارد. کانکتور این محصول از دو بخش تشکیل شده که کانکتور ها فقط در یک سمت قرار گرفته اند و بخش دوم کانکتور خالی است. البته شرکت سازه پویش برای جلوگیری از ورود احتمالی گرد و غبار یا مایعات از یک روکش پلاستیکی برای پوشاندن بخش خالی کانکتور استفاده کرده است. ایسیو SSAT ایران خودرویی با هر دو نوع سوخت بنزین و گاز سازگار بوده و به همراه ایموبلایزر تولید شده است. اطلاعات مربوط به کیلومتر، داخل ایسیو ثبت می شود و کد سوئیچ نیز از ایسیو قابل استخراج است.

این ECU در محصولات مختلف شرکت ایران خودرو از جمله پارس، سمند، پژو 405 مدل های 1392 تا 1400 مجهز به موتور XU7 و پژو 206 و پژو 405 سال های 1395 تا 1400 مجهز به موتور TU5 مورد استفاده قرار گرفته است. ایسیو SSAT ایران خودرویی دارای دو نسخه با فلش و بدون فلش (No Flash) است.

مطالعه  مستندات فنی ساینا و ساینا اس

دامپ ایسیو SSAT سایپایی

ایسیو SSAT مورد استفاده در خودرو های شرکت سایپا از نوع بدون فلش (No Flash) بوده و دارای کانکتور دو بخشی است. کانکتور های این ECU به 90 پایه مجهز شده و ساختاری مشابه با ایسیو های زیمنس دارد. عدم وجود آی سی فلش، سازگار با سوخت بنزین و بهره مندی از سیستم ایموبلایزر از دیگر ویژگی های SSAT No Flash مخصوص خودرو های سایپا به شمار می رود. اطلاعات مربوط به کیلومتر داخل ECU ذخیره می شود و کد سوییچ نیز از داخل ایسیو قابل استخراج است. واحد کنترل الکترونیکی شرکت سازه پویش در خودرو های مختلفی از جمله پراید مجهز به موتور M13 با حجم 1300 سی سی، ساینا و کوییک با موتور M15 و حجم 1500 سی سی در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است.

دامپ ایسیو SSAT ایران خودرو و سایپا
برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید.